reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Nipča

Marek Nipča

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vcelku vnímavý sangvinik šmrncnutý nejakým tým cholerikom so sklonmi k občasnej dumavej melanchólii. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaÚvahySúkromnéNezaradené

reklama

Zo života

Kult(úra) hypermaketov?

Marek Nipča

Kult(úra) hypermaketov?

Jav, o ktorom chcem písať sa opakuje s pravidelnosťou, podľa ktorej by sa dal zostaviť kalendár. Vždy cez víkend možno v nákupných centrách, aj v tom, kde pracujem, vídavať mladé rodiny aj s deťmi, ktoré podľa môjho úsudku patria skôr do postele ako do detského vozíka v hypermarkete.

  • 28. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 332x
  • 38
Cesta tam a späť - príbeh jedného skrutkovača

Marek Nipča

Cesta tam a späť - príbeh jedného skrutkovača

Po dlhom čase som našiel dosť času, chute a peňazí na to, aby som pokúpil pár :) drobností :). Sponzorovala to moja kreditka :) Po nákupoch sme šli ešte do kina a keďže kamarát to mal bližšie ku mne, zostal u mňa.

  • 7. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 690x
  • 3
Milí neveriaci spoluobčania!

Marek Nipča

Milí neveriaci spoluobčania!

V poslednom čase ste akosi viac v centre pozornosti, teda, aby som bol konkrétnejší, vaše práva a ich uplatňovanie. Spomína sa bojujúci ateizmus, komunizmus a podobné –izmy a viacerí z vás sa tým cítite byť dotknutí. Musím vám však povedať, že celkom zbytočne. Ide tu totiž o zjavné zmýlenie si pojmov. Ateista nie je človek, ktorý neverí v Boha, ale niekto, kto stojí voči Bohu v opozícii. (A – theos. Proti - bohu) Jasne to vyjadril istý pán V. I. Lenin, keď povedal, že je osobným nepriateľom Boha. Lenže, nedá sa byť nepriateľom niekoho, o kom si myslíme, že neexistuje. Tento postoj teda implikuje vieru v Boha a preto ateisti nie sú neveriaci. Skutoční neveriaci, teda vy, drahí spoluobčania, sú ľudia voči Bohu ľahostajní. Preto nevidím dôvod, aby ste sa pri článkoch o ateistoch a ich zhubnom pôsobení vo svete nejako pohoršovali, nakoľko to nie je o vás.

  • 14. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 636x
  • 261
Vianočná odysea

Marek Nipča

Vianočná odysea

Už samotný začiatok tej cesty akoby predznamenal všetko, čo nasledovalo. Patril som k tým pár šťastlivcom, ktorí už ráno 26. decembra museli cestovať do nášho hlavného mesta. Na internete to všetko vyzeralo ideálne. Lenže, ako už toľkokrát, zdanie zvykne klamať, alebo povedané učenejšie, Murphyho zákony sú neomylné. Prvý problém bol, keď som zistil, že expresný autobus firmy, ktorou inak cestujem rád, lebo má rýchle a lacné spoje, neberie cestujúcich do Bratislavy, pretože všetky miesta si rezervovali cestujúci do Brna a Prahy. Toto som ešte bral športovo, koniec koncov, miestenku som si mohol kúpiť aj ja, takže to bola moja chyba. Chcel som teda ísť aspoň do Nitry. Na moju smolu som však disponoval iba bankovkou s obrazom Andreja Hlinku, pričom som mal hradiť sumu 35 SKK.

  • 3. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 572x
  • 1
Detsky jednoduché

Marek Nipča

Detsky jednoduché

Poznáte to. Človek od cesty do práce neočakáva dačo príliš povznášajúce. Väčšinou ide o jazdu v MHD plnej podobne naladených spolucestujúcich. Ani ja som v ten deň nemal nejako extra chuť sledovať dianie okolo seba. Z tohto ma však vyrušila reč, ktorej som nerozumel, avšak tomu nahnevanému tónu som rozumel dokonale. Otočil som sa a uvidel som dvoch ľudí, mladšiu ženu a staršieho chlapa ako sa o čomsi vzrušene rozprávajú.

  • 9. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 847x
  • 1
reklama
Zbraň, ktorá nikdy nevystrelila alebo príbeh našich bunkrov

Marek Nipča

Zbraň, ktorá nikdy nevystrelila alebo príbeh našich bunkrov

Boli ich tisíce. Roztrúsené popri hranici strážili pokojný spánok obyvateľov tejto krajiny. Jedinečný pamätník ľudského umu a odhodlania brániť si svoju krajinu. Betónové bunkre stavané v rokoch 1935-38 mali pomôcť zadržať prípadný nemecký útok. Osud v podobe politických špičiek Francúzska a Anglicka však rozhodol inak. Prečo o tom píšem práve teraz? Je totiž 70. výročie mobilizácie roku 1938, kedy ľud tejto krajiny dal najavo, že si chce brániť svoju vlasť.

  • 20. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 345x
  • 10
Raptus artefacti culturali?

Marek Nipča

Raptus artefacti culturali?

Bol teplý august, nádherné počasie, ako stvorené na výlety. Povedali sme si, že pôjdeme tochu spoznať naše okolie. Voľba padla na kláštor v Hronskom Beňadiku. Je to úžasné miesto, dýchajúce históriou z každého kameňa, drahokam, zasadený do úžasného prstenca lesa a rieky Hron. Po menšej túre (aby sa chalani unavili a dávali pozor pri výklade) sme ukecali jednu pani, ktorá sa o kláštor stará, aby nám urobila výklad. Tak, toto je kópia sochy z 11. storočia, originál je v Budapešti,  tieto jasličky sú kópia, originál je v Ostrihome, a ďalej: Tento obraz je kópia, originál je v.... , stačí, vieme, v Ostrihome. Zrátané a podtrhnuté, videli sme asi 3 originály a 10 kópií. Všetky originály boli buď v Ostrihome alebo Budapešti.

  • 10. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 704x
  • 5
Sapientia canina

Marek Nipča

Sapientia canina

V záujme kľudného spolunažívania so spolubývajúcou som dnes iniciatívne šiel vyvončiť (veľmi sa mi páči tento novotvar Milana Lasicu) jej psa. Len taký malý okruh po Kramároch, predsa len, ani s dobročinnosťou sa to nemá preháňať. Priznám sa, trochu som to chúďa naháňal, nech to máme za sebou. Ale asi po tretej zatáčke som inštinktívne spomalil. Do nosa mi vstúpila taká intenzívna vôňa jesene, že som akosi zabudol aj na Fanny a pozvoľna sa začal prechádzať.

  • 8. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 826x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu