reklama

Vianočná odysea

Už samotný začiatok tej cesty akoby predznamenal všetko, čo nasledovalo. Patril som k tým pár šťastlivcom, ktorí už ráno 26. decembra museli cestovať do nášho hlavného mesta. Na internete to všetko vyzeralo ideálne. Lenže, ako už toľkokrát, zdanie zvykne klamať, alebo povedané učenejšie, Murphyho zákony sú neomylné. Prvý problém bol, keď som zistil, že expresný autobus firmy, ktorou inak cestujem rád, lebo má rýchle a lacné spoje, neberie cestujúcich do Bratislavy, pretože všetky miesta si rezervovali cestujúci do Brna a Prahy. Toto som ešte bral športovo, koniec koncov, miestenku som si mohol kúpiť aj ja, takže to bola moja chyba. Chcel som teda ísť aspoň do Nitry. Na moju smolu som však disponoval iba bankovkou s obrazom Andreja Hlinku, pričom som mal hradiť sumu 35 SKK.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Následne som čelil rezolútnemu rozhodnutiu vodiča,že mi nemá ako rozmeniť a teda ma nevezme. Toto nabúranie môjho časového plánu ma až tak nezneistilo, keďže som mal (aspoň podľa mojej mienky) dostatočnú časovú rezervu. Počkal som teda na najbližší autobus do Nitry s tým, že veď odtiaľ určite dačo do Bratislavy pôjde. Po tom, ako neprišiel spoj, ktorý mal podľa poriadku v ten deň premávať som začal pomaly zisťovať, že to nebude také ľahké. Keď rovnako dopadlo čakanie aj na ďalší spoj, začala sa ma pomaly zmocňovať nervozita. Medzitým sa naše čakajúce duo zmenilo na pomerne veľký hlúčik, ktorý živo preberal nastalú situáciu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zistil som, že autobus do Bratislavy nešiel už od 5:30, odkedy tam čakala istá pani. A to v tom čase už bolo pomaly pol deviatej ! Medzitým prišla jedna slečna, tvrdiac, že ona na internete zistila, že spoj 8:38 má určite ísť. Ja som túto správu po predošlých skúsenostiach prijal dosť skepticky. Zatiaľ som odbehol na železničnú stanicu a zistil, že do Bratislavy odchádza vlak o 9:11. Mal síce príchod dosť neskoro na to, že som mal byť o 10:00 v práci, ale v danom momente som bol rád, že mám spoľahlivý spoj. Po tom, ako spoj o 8:38 samozrejme tiež nešiel sa ku mne pridala aj slečna, ktorá ním chcela ísť. Cestou sme rozmýľali, ako asi riešili dopravu tí, ktorí zostali čakať na stanici. Na dokreslenie situácie by bolo možno dobré dodať, že na cestovnom poriadku, vyvesenom na nástupišti bolo napísané, že dopravca, ktorý ho uverejnil, neručí za správnosť údajov o linkách obsluhovaných súkromnými prepravcami. (sic!)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šiel som tak síce neskôr, ale aspoň som mal dobrú spoločnosť. Do Bratislavy som prišiel o 11:21 a hneď som šiel na bus do Avionu, kde pracujem. A to mi ešte niekde pri Pezinku volala šéfka, že kde som tak dlho.

Myslím, že záver si z tohto urobí každý sám. Len pre porovnanie by som chcel uviesť moju skúsenosť s cestovaním českou linkou. Šiel som z Levíc do Zlatých Moraviec a hoci to bol medzištátny spoj, vodič stál "na každej vŕbe" a bral všetkých, pokiaľ mal miesto. Neviem, možno sú slovenskí dopravcovia na tom tak dobre, že si môžu dovoliť nepremávať. Ale nech v tom prípade aspoň nezavádzajú cestujúcich nepravdivými údajmi v cestovných poriadkoch. 

Marek Nipča

Marek Nipča

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vcelku vnímavý sangvinik šmrncnutý nejakým tým cholerikom so sklonmi k občasnej dumavej melanchólii. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu